Hummus rýchly

Ano ano, už je to tu… konečne som sa odhodlala na domáci hummus. Cizrnu mám kúpenú už snáď od Vianoc, seznam na tahini som už dávno minula na Kašulkin jarný šalát, a keď som sa už vzdala toho SCD tak som si povedala, že nastal ten správny čas.

 

Cizrna je pre HIT dubiózna, ako vačšina luštenín. Takže skúste. Hummus je jedna z mála delikates, pri ktorej som ochotná riskovať nejaký ten príznak – ale vždy sú len skoro nijaké 🙂

 

Keďže som srab tak som si kúpila hotové tahini v zdravej výžive a keď som v Brněnke zohnala cizrnu v plechovke (v biočasti) tak som si povedala, že nemusím hneď machrovať uvarenou cizrnou a ušetrím si asi 90 % práce.

 

Receptu na túto famóznu delikatesu dĺžim blogu: http://mightygoodeats.ca/2012/06/04/hummus/ – nakoľko nemožem cesnak. Vložila som rozum do hrsti, tj. všetko čo som si matne pametala o výrobe hummusu z čias, keď som to študovala a vrhla sa na to.

 

Niekde som čítala, že podstata dobrého hummusu je vo vode – že musí byť naozaj chladná, tak som si hodila do PETky vody a strčila to do mrazáku. Potom sa dočítate, že podstatou dobrého hummusu je v podstate všetko, aby vás to odlákalo od chuti robiť ho, lebo sa zdá, že sa proste určite nemá šancu vydariť – ale ejhle, má!! 🙂

 

Takže čo som použila:
  • 1 plechovka cizrny (400 ml),
  • 4 lyžice tahini,
  • 1 lyžicu olivového oleja,
  • 1/4 lyžičky soli,
  • 1 citrón (normálny, nie megacitrón),
  • 1/3 lyžičky mletého koriandru,
  • ľadová voda,
  • petrželnová vňať alebo bazalka.
Všetko som to robila vo food procesore neboli mixéri. Ako prvé som tam šupla tahini s polovinou šťavy z citróna (to sa vraj má), tým sa tahini trochu zdrcne. Pridala som oliváč, soľ a koriander (ono sa má dávať drcený kmín, ale tomu sa mi nechce veriť a stejnak som ho nemala doma 🙂 a cizrnu (bez vody v plechovke).

 

Mixér sa na to moc netváril, tak som tam šupla dve lyžice vody a hneď to bola iná jazda. Vodu som nakoniec pridávala viakrát, celkovo asi 5-6 lyžíc do konzistencie, ktorá vám vyhovuje. Keď som to ochutnala, stále to nebolo ono, tak som pridala šťavu z druhej 1/2 citrónu a to bola tá správná jízda! – Tú šťavu dávajte cez sitko, nech tam nemáte dužinu.

 

Túto ľahodu som si dala na topinku zo žitného kváskového chleba, na vrch petržlenovú vňať (aaach), čierne olivy (menej aaach) a v druhom kole bazalku (aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaach). Doporučuje sa aj červená paprika (mletá), ale tú som nemala 🙂 Pri hit som vyhodila skoro všetko korenie, tak mám obmedzené zdroje.

 

hummus

 

Hummusu z tohto je naozaj veľa. Tipujem tak 3-4 porcie. Uchováva sa v chladničke, aby nevyschol dajte ho do úzkej nádoby a vrch sa zakápne olivovým olejom.

 

info pre kalorikoholikov:

  • celý hummus: 3568 kJ, 20 B, 78 S, 51 T
  • jedna porcia (tj. 1/4):  896 kJ, 5 B, 20 S, 13 T
3 thoughts on “Hummus rýchly

  1. Pingback: Zoznam receptov |

  2. Pingback: Zeleno-čierny |

  3. Pingback: Pravý hummus bez česneku s čapátami | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

