Phase 2 – aké je to s SCD?

Keďže prvý diel SCD života mal veľký úspech (tj. rada som si prečítala spatne, ako mi bolo), rozhodla som sa po desiatich dňoch fázi dva spísať život na tejto fázi.

ORECHY
Ako ma v prvej fázi napadlo ako prvé slovo hlad, teraz sú to orechy. Všetko sa točí okolo orechov. Orechové mlieko, orechová múka, orechové koláčiky, orechy, orechy, orechy. Aby bolo jasné, ja oriešky milujem. Ale nikdy by ma nenapadlo jesť 100 (alebo aj 200) g denne. Problém je, že orechy sú esenciálnym základom všetkého chleba, ktorý mimochodom v tejto fázi nie je povolený, ale už sa to nedalo. Pametám si, ako som si prvý deň tejto fázi kúpila arašídové maslo a natajnačku jedla v šaline cestou dom a rozplývala sa nad jeho dokonalosťou. Behom tých 10 dní u mňa padlo 200 g arašídového masla a kilá iných orechov. Asi si to začnem písať. Doborou vecou je, že oriešky = tuk = energia. Takže konečne niečo človek zvládne. Ale príjem tukov je už docela enormný (tuk vo vajciach a hlavne v tých orieškoch) a ani by ma neprekvapilo, ak by som denne dvojnásobne prevýšila doporučený príjem. Ale čo chcete jesť??

FINANCIE
Ježiši tie orechy sú drahé 🙂 Polovica výplaty padne na oriešky, orechové múky a maslá. Napríklad keď si upečiem jeden chlieb, ktorý mám tak na 4-5x, chleba ma stojí cca 180 kč. Ak si robím domáci (tj. z domáceho masla) tak ma stojí tak stovku s tým, že tri hodiny trápim mixér. Jediné čo ostalo lacné je mrkva a občas jablká, banány sa dajú zniesť. Dýňa 70 Kč, ale výjde na 2-3x. Dnes som zjedla rajčiny za 50 kč, lebo som si povedala, že v rámci introdukce nebudem jesť nejaký nezrelý shit. Sušené plody (marhule) sú tiež drahé jak cyp, lebo si samosebou musíte kúpiť tie v zdravej výžive, nesírené. No a čo si budeme hovoriť, med tiež nie je zadarmo.

CHUŤ
S chuťou je to stále dobré. Ale strašne by som si dala to lístkové cesto. To mi chýba hrozne, aj keď som ho predtým mala sporadicky. A chýbajú mi syry. Ale človek sa drží, už si docela zvykol. Len by som si dala niekedy nejaké iné ovocie, len to bohužial v marci nie je možné…
A čo ma štve najviac je, že v tejto diéte je všetko sladké! Je to tým, že všetky kvázi prílohy sú sladké. Moje cheat chleby majú sladký nádych, keď chcete niečo zobnúť, možete zobať sladké ovocie alebo sladké oriešky (cheat). Na tanier si lejete sladkú dýňu. Jablko je sladké, mrkva je sladká. Mám pocit, že ešte aj tá okurka je sladká..

ENERGIA
S energiou je to na vážkach. Oriešky sú síce bomba, ale že by som zvládla zabehnúť polmaratón, to neviem. Každopádne o 10 dní vám poviem. Stále platí, že sa z masa nenajete. To je len taká dekorace 🙂 (ale thumbs*up za bielkoviny)

ČAS
Čas nie je. Stále si musíte variť. Kto nenavarí, ten sa nenaje. Len už vás ani to varenie nebaví. Iba občas 🙂

CELKOVÝ STAV
Prečo sa človek teda tak týra, keď by si vkuse dal niečo iné a privádza ho to na mizinu? Lebo je to fakt dobré. Pri tej energii-neenergii si človek neuvedomuje, ako mu je dobre, ale keď príde zlý deň, alebo zlé odpoledne (napríklad som také mala keď mi začínala nemoc, lebo evidentne eozinofily bojovali a strielali histamin po tele), tak si spomenie človek aké to bolo „predtým“ a to sa nedá popísať. Aneb, kedy vám naposledy večer škvŕkalo v bruchu? 🙂

Jediné, čo ma drží pri živote je vidina presunu na paleo a konečne tá čokoláááda :-)) (ale to je ešte pár dlhých chvíl)

Zanechat Odpověď

