Slnečníky na Santorini

Keďže je boom čiernej ryže, za ktorú nemálo vďačíme Zajacovi v krabici a fantastickým Kašulkiným receptom, musela som si ju proste tiež zohnať (keďže zajaca mi zatiaľ nikto nepodaroval, smrk).

Šok bol, že ju mali priamo v Brnenke, 150 g za nehoráznych 80 Kč, ale rozhodla som sa, že radšej oželiem veľkosť porcie ako nedeľný obed. Čiernu ryžu, neboli divokú som tak mala takmer priamo z Kanady.

Hneď som vedela s čím ju skombinujem – na maso v poslednej dobe ani nepomyslím a žampiony tu už dlho neboli – takže partner bol jasný – plnené žampiony.

Čo som použila:

  • 50 g čiernej ryže,
  • žampiony (lepšie sú veľké) – asi 4-5 ks/osobu,
  • petržlenová vňat bajvoko,
  • cuketa jedna malá,
  • balkánsky syr cca 40 g,
  • olej,
  • voda,
  • italská zmes jakože korenie.

Ako prvé som si dala variť čiernu ryžu, pravdu povediac podľa návoda 2/3 hrnka ryže a 2 1/2 hrnka vody – ja som mala ryže 1/3 hrnku a tým pádom neprekonateľná matematická úloha, ale myslím, že som ju vyriešila správne.. a troška vody.

Medzitým som očistila žampionky a pekne ich poukladala vedľa seba do remosky, aha:

2014-05-18 13.48.19

Áno, keď som ich kupovala, netušila som, čo s nimi ešte podniknem…

Tak na pánvičku som hodila posekané nožičky žapmúchov spolu s cuketkou, korením, troškou olej a vody. A dusila a dusila.

2014-05-18 13.48.33

Pred koncom som pridala nakrájaný balkánsky syr a petržlenovú vňat a naplnila klobúčiky.

2014-05-18 14.06.18

Piekla som v remoske kým nebola hotová ryža (max polhoďku?) a potom pekne na čierny piesok naaranžovala prevrátené slnečníky… YUMMY!!!

2014-05-18 14.33.39

Skolaboval mi foťák, takže len foto z mobilu.. aká to škoda…

2 thoughts on “Slnečníky na Santorini

  1. Pingback: Zoznam receptov |

  2. Pingback: simply fail: quiche z quinony s divokou rýží, žapmiony a balkánom |

Zanechat Odpověď

