Chlieb soľ nad zlato (mandlový)

Zase som mala chlebový absťák. Druhý z receptov, na ktorý som pozerala okrem kešu chleba je tento: http://www.ihaveuc.com/my-daily-bread-recipe-scd-legal/

Čo mi na ňom imponuje je množstvo ingrediencí a absencia kešu masla. Kešu maslo je problém – buď si ho musím urobiť, alebo kúpiť vo vaňkovke 250 kč/250 g ..no to iste. Ale nie je prekvapivé, že je tak drahé. Kešu stoja od 30 kč/100 g.

Ako vždy som nehodlala riskovať toľko ingrediencií, tak som urobila polovičnú várku:

  • 3 hrnčeky mandlovej múky,
  • 1,5 lyžičky kypriaceho prášku bez fosfátov,
  • 2 lyžice olivového oleja,
  • 1 vajíčko,
  • 0,5 hrnčeka sodovky (ja som nemala a použila som perlivú matonku).

K príprave som bola vysoko skeptická, ako už u každého chleba. Zmiešala som múku s práškom, pridala olej, vajíčko a nakoniec matonku. Tej matonky som dala trošičku menej ako 1/2 hrnčeka, keď sa mi to zdalo akorát. Rozhodla som sa to v tejto fázi odfotiť, aby som prípadne mala za tých 150 kč aspoň nejakú spomienku:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vrhla som to na papier do remosky a vyslala modlitbu za mandlovú múku. O asi 25-30 minút som našla v remoske toto:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vnútro bolo stále trochu mokré, ale kebyže ho pečiem dlhšie, asi by prihorel. No a chuť – síce teraz moc necítim, ale chutil ok. Až na to, že páni originálni zabudli na soľ. A fakt chýba. Tak si teraz každý krajček solím extra. Inak sa dosť drolí. Možno majú amíci vačšie vajíčka, tak skúsim nabudúce dve.

Ešte jedna „profilovka“:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nejaké kalorické info:
celý chlieb: 8657 kJ, 183 g tuku, 78 g cukru, 66 g bielkovín
dalo by sa z toho urobiť tak 10 krajíčkov: 865 kJ, 18 g tuku, 8 g cukru, 7 g bielkovin na krajec.

3 thoughts on “Chlieb soľ nad zlato (mandlový)

  1. Pingback: Dýňové oči |

  2. Pingback: Žampionová krůta |

  3. Pingback: Zoznam receptov |

Zanechat Odpověď

