Čočka bez zbytočností

Čočka patrí medzi moje top luštěniny. Keďže som na tie jednoduchosti, robím červenú. Netreba ju namáčať a za 15 min je hotovo. Keďže som zistila, že aktuálne nemožem požívať liliaceae, tak v receptoch chýba cesnak, cibula a pór a ejhle, ani to nevadí 🙂

Takže čo an čo-čku?

  • červená čočka (bajvoko),
  • mrkva (1 menšia/osoba),
  • petržlenová vňat,
  • olej,
  • soľ,
  • korenie (používam čierne (pepř), italské bylinky),
  • ako dobrovoľná príloha: vajce of course.

Mrkvu si nastrúham na tom strednom strúhaku (hrubé rezance) a hodím ju na olej. Keď už sa mi zdá dosť utýraná, prídám tam čočku a vodu. Vždy sa riaďte heslom, že sa voda ľahšie pridáva, ako odoberá. Lupnem tam všetky korenia a varím cca 15 min, kým nie je čočka makká. Na záver (po vypnutí) tam pridávam nasekanú petržlenovú vňat. Ešte stále som si nezvykla na to, aký je problém v ČR zohnať rovnú petržlenovú vňat – ja som inú za detstvo ani nepoznala a teraz sa trápim s tou zchvátenou a ešte som teda nenašla žiaden jej benefit.

Ako prílohu si dávam vajce.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

One thought on “Čočka bez zbytočností

  1. Pingback: Zoznam receptov |

Zanechat Odpověď

