Falošná bramborová kaša

Podľahla som nátlaku paleowebu a presunula sa do tretej fáze. Vec, ktorá ma sem presunula bola fantasticky vypadajúca kaša na tomto webe: http://www.paleolifestyle.cz/2012/07/17/kvetakova-kase-podruhe/ (a originál tu) a keďže karfiol neboli květák je od 3. fázy povolený, šup sem s ním. Človek má čítať medzi riadkami a tak som napriek eufórii, že budem jesť niečo, čo vyzerá ako kaša, bola trochu skeptická díky slovám: „Jako náhrada bramborové kaše je to docela dobré.“ Docela je docela nevinné slovo, že?

Tak som sa do toho pustila. kúpila som si květák a vačšinu nakrájala a šupla do kukty. Dala som si pozor, aby tam bolo málo stoniek, lebo tie nie sú moc friendly – aspoň nie od brokolice, ale květák považujem za rovnako rizikový. Dala som tam trochu vody a nechala variť kým som upratala a umyla lednici. Veď to poznáte – syčí, príde vám, že už dosť dlho, tak si poviete, že to otvoríte a keď to nebude, znova postavíte na oheň, resp. elektrinu ako ja. To, čo ma motivovalo v danen okamih kuktu otvoriť bol smrad, pripomenul mi zubára a ja som sa bála, že už je karfiol prihorený. Nebol. Ale makký už bol. Osvietilo ma a spomenula som si, že u bramborovej kaše ide všetka voda preč (človek z tých vývarov a pyré úplne zmagorí) a rovnako som vykonala aj tu. Bol to dobrý nápad. Ďalej som recept robila podľa povodného. Nechcelo sa mi plýtvať olejom, navyše pod tou palbou orieškov nemám potrebu konzumovať další tuk a tak som použila na skoro celý květák asi 1 lyžičku ovlivého oleja. Solila som, kým to nemalo nejakú chuť, čo bolo dosť na moje pomery (možno aj celá lyžička na květák).

Urobila som si k tomu krůtu a milované žampiony s cuketou. Tie by som jedla každý deň.. vlastne ich aj skoro každý deň jem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Čo do výzoru, naozaj to vypadá ako bramborová kaše. Čo do chuti, lepšie je sa na to pozerať. Nie že by to bolo úplne zlé, ale je to také mdlé a ten karfiol to robí trochu nahorklé, alebo neviem ako to popísať. ..takže, suma sumárum, ako náhrada bramborovej kaše je to docela dobré 😉

Z jedného karfiolu výjdu tak 4 porcie.

2 thoughts on “Falošná bramborová kaša

  1. Pingback: Zoznam receptov |

  2. Pingback: Phase 3 deň 1. |

Zanechat Odpověď

