Klamlivé preclíky

Nastal ten deň a ja som mala chlebový absťák. Nutne som potrebovala niečo slané. Po nie príliš pozitívnych spomienkach na mandlový chleba som si povedala, že treba dať šancu inému. Nie že by bol úplne zlý, ale každý mi tvrdil, že jem makovník.

Keď som uvidela tieto preclíky, bolo jasné, že mám víťaza súťaže o najbližší kuchársky experiment.

Český preklad a SCD modifikace jest nasledovná:

  • 3 vajíčka
  • 1 a 1/2 hrnček mandlovej múky (ja som použila kupovanú, ale ak nemáte čo robiť, tak recept je tu)
  • 1/2 lyžičky soli
  • 2 lyžice kokosového oleja (v origoš recepte je maslo)
  • 3 lyžice kokosovej múky (vyriešila som to pomletím strúhaného kokosu)
  • (1 lyžička vody)

Ako vždy som receptu neverila a urobila 1/2 dávku: 2 vaja, 75 g múky, 1/4 lyž soli, 1 lž kokos oleja, 1 lž kokos múky.

Obe vajcia som rozbila a vyšlahala. Múku som zmiešala so soľoou a olejom, potom som pridala vačšinu vajec. Prihodí sa jedna lyžica kokosovej múky, chvíľku sa to má odležat a potom pridať druhá. Má sa to nechať odpočívať 5 minút, ale neviem už, či som bola tak trpezlivá. Potom sa majú robiť nádherné preclíky ako na fotách v origoš recepte, ale moje takých dokonalých tvarov nedospeli. Hrozne sa to lepí, lepšie sa tvaruje keď má človek ruky omyté studenou vodou. V remoske to bolo hotové coby-dup a tesne pred koncom som to pomazala zbytkom toho rozšlahaného vajíčka a posypala soľou. Preclíky, nepreclíky, kokosová chuť prebíjala. Možno s tým maslom by to bolo ozajstnejšie. O foto sa rada podelím, aby ste nemali depresiu, že tie vaše vyzerajú hrozne. Z tej mojej várky sú toto všetky okrem jedného, ktorého som v rámci degustace zjedla.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 thoughts on “Klamlivé preclíky

  1. Pingback: Prvý pravejší chleba (kešu) |

  2. Pingback: Zoznam receptov |

Zanechat Odpověď

