Kurací SCD vývar

Tento vývar je základom intro fáze SCD diety. Hovadzí sa nemá robiť, z neho sa majú robiť nejaké masové kuličky, ale to ma moc nelákalo, tak som si spravila vývar.

Varila som v 5 l kukte (papiňáku), objem polievky za surova 3,5 l. Použila som:

  • dve kuracie stehná alebo kus hovazdieho masa,
  • 5 mrkví,
  • 1 petržlen,
  • 1/8 bulvy celeru (nať som nezohnala, inak by šla tá),
  • 1 cibuľu,
  • trošku soli.

Varila som to po syčaní 40 min kurací a 1 hodinu hovadzí. Podľa SCD sa má variť kurací 4 hodiny, ale toľko času som v pracovnom dni nenašla. Každopádne správny vývar je ten, kedy sa maso rozpadá a mrkva skĺzne z vidličky.
Po uvarení sa všetko vyberie. Cibuľu som vyhodila, celer a petržlen som dala psovi, mrkvu som rozmixovala ponorným mixérom v troche vývaru a maso obrala, aby bolo v polievke len netučné.

Pre HIT je doležitá čerstvosť vývaru a pokiaľ ho nechceme konzmovať hneď, je nutné ho zamraziť. Nechala som si len porciu na raňajky.

Po dvoch šancách hovadzí vývar zavrhujem. Skúšam čo spraví krůtí vývar. Krůta dobrá 🙂

Toto jedlo je dobré aj po rozmrazení.

One thought on “Kurací SCD vývar

  1. Pingback: Zoznam receptov |

Zanechat Odpověď

