Orechové mlieka (mandlové, pekanové, lieskoorieškové…)

Nie je nič jednoduchšie ako urobiť orechové mlieko.

 

Návodov na internete je veľa, ja som postupovala podľa obľúbeného blogu Kašulky (http://histaminovakasulka.com/2013/04/19/domaci-mandlove-mleko-a-mandlovo-kakaova-pomazanka/). Tj, orechy som dala cez noc do vody, ráno som vodu vyliala a naliala novú a rozmixovala. Alebo som oriešky preprala predtým. Ako histaminik som nechávala sať orechy v lednici, ostatní si to možu dovoliť pri izbovej teplote 🙂

 

Ako prvé som robila mandľové – podľa SCD sa má ako blanched, tj. lúpané mandle, ale ja som bola lenivá a urobila som z nelúpaných. Pomer som dala 1 hrnček mandlí ku 3 hrnčekom vody. Rovnako som postupovala s inými orieškami.

 

7a021d0cb6_97350580_o2ff2a943da2_97350571_o2

Oriešky som dávala do pollitrového hrnčeka a vyšlo toho okolo litra mlieka.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Mandlovú drť som hodila do mrazáku a neskor usušila a namlela ma múku. V prípade iných orieškov (lieskové) som postupovala tak isto.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

9 thoughts on “Orechové mlieka (mandlové, pekanové, lieskoorieškové…)

  1. Pingback: Prvý pravejší chleba (kešu) |

  2. Pingback: Zoznam receptov |

  3. Pingback: Phase 2 deň 5. |

  4. Pingback: Phase 3 deň 1. |

  5. Pingback: Phase 3 deň 2. |

  6. Pingback: Phase 3 deň 7. |

  7. Pingback: Phase 3 deň 9. |

  8. Pingback: Banánové smoothie neboli ne-shake | Simply jídlo

  9. Pingback: Z čoho nevarím | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

