Perfektné koláčiky

Po tom, čo som odrovala ponorný mixér na kešu orieškoch, ktoré som zrovna „zarábala“ na chleba, som sa rozhodla zlepšiť si náladu koláčikmi. Navyše sa náš výlet na hory blíži a ja akútne potrebujem veľa vysokokalorického jedla, aby som jednak prežila dovtedy a hlavne, prežila tam.

Uverila som názvu receptu a urobila perfektné SCD koláčiky. Ako pravý skeptik som neverila, tak som urobila z 1/2 množstva, ale sú naozaj perfektné. Origoš recept je tu: http://www.scdforlife.com/2012/09/scd-recipe-perfect-biscuits.html

Tu je moja modifikácia (cca 20 koláčikov):

  • 1 hrnček lieskoorieškovej múky (mandlovej som mala málo a stejnak som receptu neverila a myslela si, že nemá šancu výjsť) – cca 100 g
  • 1/4 lyžičky soli
  • 1/4 lyžičky prášku na pečenie bez fosfátu (kúpite v zdravej výžive)
  • 3 lyžice medu
  • 3-4 lyžice kokosového rozpusteného oleja
  • 1 vajíčko
  • 1 lyžička citrónovej šťavy

Múku, soľ a prášok do pečiva spolu. Vajíčko som vyšľahala s medom a citrónom, pridala rozpustený kokosový olej. Všetko som rozmiešala vidličkou a nechala hodinku v chladničke. Potom som nažhavila remosku a dávala do nej kúsky veľké ako polievková lyžica:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Po asi 10-15 minútach som našla v remoske toto:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zvačšia svoj objem tak 1.5-2x.

Z toho množstva ingrediencií ich bolo 16 ks. Vnútri boli makkučké. Kebyže mám rúru, pečiem ich pomalšie a dlhšie, na remoske táto možnosť nie je nastaviteľná 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dnes som robila tieto koláčiky z mandlovej múky. Z lieskoorieškovej sú omnoho lepšie, ale aj z mandlovej sú stále perfektné. Do budúcna si mandlovú múku nechám na jablkové koláčiky a lieskoorieškovú na tieto.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nejaké energetické hodoty:
celá várka: 4 414 kJ, 27 g bielkovín, 76 g sacha, 76 g tuku
jeden koláčik: 220 kJ, 1,5 g bielkovín, 4 g sacha, 4 g tuku

Toto jedlo je dobré aj po rozmrazení.

2 thoughts on “Perfektné koláčiky

  1. Pingback: Zoznam receptov |

  2. Pingback: Phase 2 deň 5. |

Zanechat Odpověď

