Prvý pravejší chleba (kešu)

Po dvoch nie-úplných-úspechoch s náhradou pečiva v podobe preclíkov a madlového chleba som zaujala viac než skeptický pohľad na túto oblasť SCD diety. Ale ešte mám stále dva tajné tipy a keďže som cez víkend robila ono slávne kešu maslo, rozhodla som sa dať šancu famózne vyzerajúcemu bezzrnnému sendvičovému chlebu z tohoto webu.

Svoje šance som videla čierne, nakoľko štartovacia pozícia nebola dobrá: mám len remosku, nemám formičku na chleba, masla som vyrobila len na polovičku chleba a v neposlednom rade – zatiaľ žiaden chleba nebolo to oné ono.

Recept bol komplikovanejší než obvykle, ale neodradil ma. Pre povzbudenie – zistila som, že u SCD zabere najviac času príprava ingrediencií, samotné miešanie je rychlovka.

Origoš je to takto:

  • hrnček kešu raw hladkého masla (videla som ho v zdravej výžive vo vaňkovke, alebo si ho urobte tak ako ja),
  • 4 veľké vajíčka (ja som mala české),
  • 1/2-2 lyžice medu (podľa toho ako to chcete mať sladké…hádajte koľko som dala ja :-P),
  • 2.5 lyžice jablčného octu (pozor HIT!! – u mňa to dopadlo dobre),
  • 1/4 hrnčeka mandlového mlieka (ja som použila lieskoorieškové),
  • 1/4 hrnčeka kokosovej múky (to je cca 4 lyžice),
  • 1 čaj lyžička prášku na pečenie bez fosfátov,
  • 1/2 čaj lyžicky soli.

Výhodou SCD varenia je, že po prvej fázi máte vačšinu ingrediencií doma, keďže sú v každom recepte tie isté. No worries. Moja varianta pre tých, čo neveria: 1/2 hrnčeku kešu masla, 2 vaja, 1 lyžička medu, 1 kopcom lyžicka jablčného octa, 3 lyžice lieškoorieškového mlieka (nemala som mandlové), 2 lyžičky kokosovej múky (pomlela som stúhaný kokos), 1/2 lyžičky prášku na pečenie a 1/3 lyžičky soli.

HITkári, skúste to s tým octom. Ten ocot je doležitý pre funkciu prášku do pečiva, inak budete mať placku.

Vajcia rozklepneme tak, aby sme mali žĺtky a bielka zvlášť. Do food procesora (mixér) som šupla maslo s žĺtkami. Obavy o to, či je maslo dosť olejovité, lebo som nepridávala pri jeho robení ani post žiaden olej boli neopostatnené. Spolu sa to rozmixuje a keď to bude vyzerať nevábne, je to ono (je to pár sekúnd). Pridá sa mlieko, med a ocot a zase sa to mixne, teraz to už aj nevábne voní.

V druhej miske som mixla kokosovú múku, prášok a soľ a v poslednej miske vyšľahala bielky.
Teraz je ten čas, keď už ste mali mať vyhriatu rúru na cca 150°C, alebo máte to štastie ako ja a stačí vám stlačit tlačítko na remoske.

Kokosovú múku, prášok aj soľ som pridala k tomu maglajzu kešu masla a rozmiešala (lyžičkou, mixér sa na to už vykašlal). A potom najvačšia úloha – pridať k tomu sneh z bielkov. Prvé sekundy to vyzerá, že sa to za žiadnych okolností nemože spojiť, ale pri malej trpezlivosti to ide. Keďže som nemala formičku, ktorá by sa vystlala papierom a pomazala kokosovým olejm (aaa, ten už nie :-), tak som dala papier do remosky. V záujmu zachovania zdravého rozumu som kokosový olej nedávala, už som prekokosovaná. Cesto som teda vyliala na papier, čo iné mi ostávalo. Kým som umyla riad po tomto výbuchu + 10 min, bolo hotovo (páratko vyliezlo čisté). Vypla som remosku a pootvorila vieko. Pre tých, čo majú ozajstnú rúru je čas vraj cca 40 min. Vyzeralo to, že sa niečo upieklo. Nechala som to ešte vychladnúť a o 20 min ochutnala.. No a je to faaakt dobre. Tie kešu nie sú tak vtieravé ako ostatné oriešky a nie je to až tak sladké 🙂 Bol vysoký tak nad centimeter a delicious.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 thoughts on “Prvý pravejší chleba (kešu)

  1. Pingback: Žampionové oko |

  2. Pingback: Zoznam receptov |

Zanechat Odpověď

