simply fail: quiche z quinony s divokou rýží, žampiony a balkánom

Nie vždy sa mi jedlo tak výborne nepodarí ako sa dialo dnes. Asi bude zlá konštelácia hviezd, ale čoho som sa dnes dotkla, to nedopadlo dobre ako možete vidieť na tomto a dalšom recepte. Keďže som mala doma zbytok balkánského sýra a divokej ryže zo slnečníkov a už asi 3 mesiace múku z quinoa, rozhodla som sa modifikovať kašulkin-iste-famózny čierny páj. Určite si urobte ten, ak sa chcete najesť.

Čo som použila:

quiche

  • 220 g quinoa múky
  • 100 g masla
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 žĺtko

náplň

  • 100 g divokej ryže
  • 100 g balkánskeho syra
  • 100 g sojovej smotany
  • 5 žampionov
  • 1 vajce + bielok z quiche
  • petržlenová vňat

Quiche som robila tak, ako píše Kašulka, tj. zmiešala múku s maslom a soľou a keď vznikali hrudky (tie, ktoré myslíte, že to sú, to sú) pridala žĺtko a vodu, kým to nemalo konzistenciu, ktorú som považovala za prijateľnú – tj. nelepilo sa moc a ešte netieklo po stene 🙂 To som hodila na polhoďku do lednice a potom vyvaľkala – narozdiel od originálu som nemala papier na pečenie, ale rozvaľkala som to cez sáčik. To nebola tá chyba. Keď som dávala cesto do sáčku do lednice a olízla prsty, prekvapilo ma, ako je quinoa horká, ale povedala som si, že sa to snáď teplom zmení. (Nezmenilo). Dala som cesto do remosky a prepichla vidličkou.

quinoa2

Medzitým som uvarila ryžu, podusila žampiony a pridala petržlenovú vňat a urobila peknú fotku, nakoľko mi Oříšek požičal foťák.

quinoa1

Hodila som to na quiche a pridala smotanu s vajcami (vyšľahané) a posypala syrom. Piekla som kým nevoňal celý byt, tj. asi 30 min.

quinoa3quinoa4

Nádherečka však? Malo to celé jedinú chybu: quinoa je horká. Fakt. Fakt sa to nedá jesť. Takže rada do života: použite inú múku 🙂

2 thoughts on “simply fail: quiche z quinony s divokou rýží, žampiony a balkánom

  1. Pingback: Zdravšia tvarohová lyžičková buchta |

  2. Pingback: Zoznam receptov |

Zanechat Odpověď

