Zdravšia tvarohová lyžičková buchta

kolac1

Mala som šialenú chuť na tvarohovú buchtu a bohužiaľ ma neodradil ani fail s quiche. (Aneb vravela som si, že keď sa nenajem z obeda, aspoň si dám dobrý dezert/večeru). Mala som jasnú predstavu o ingredienciách: tvaroh a kiwi.

Na kiwi som si od diagnózy HIT netrúfla, nakoľko je hodne veľký nepriateľ HITky, ale už mi dochádza fantázia na ovocie. Kúpila som si zrelé kusy, tie mi idú lepšie než nezrelé (čo je u HIT obvykle naopak). Takže bacha.

Tak som si našla tento recept a zdravo ho modifikovala.

Náplň:

  • 2 tvarohy (500 g)
  • 250 ml sójového mlieka (nabudúce by som skúsila 100)
  • 1 vanilkový puding
  • 2 vejce
  • 2 lyžice medu

Cesto:

  • 2 hrnčeky celozrnnej pšeničnej múky
  • 1 hrnček sójového mlieka (aaa, proste nemám mandlové)
  • 1 vajce
  • 1 vanilkový cukor
  • 10 g prášok do pečiva bez fosfátov
  • 1/2 hrnčeka kokosového oleja
  • 1/2 hrnčeka medu.

Ozdoba:

  • kiwi
  • kakao.

Takže všetko z náplne som spolu rozmixovala. Bolo to pomerné tekuté a bolo toho pomerne veľa.

Všetko z cesta som rozmixovala – bolo toho pomerne málo.

Do remosky vymazanej kokosovým olejom som dala najprv 2/3 cesta, potom náplň (toho bolo omnoho viac, pomóooc), potom kiwi na plátky a potom so pridala kakao do zbytku cesta a na vrch naliala čokoládovú verziu.

Piekla som bajvoko 30 min. Skoro mi to vykypelo z remosky a vyzeralo to byteľne..

kolac3

Nechala som to vychladnúť a skúsila odkrojiť kúsok. Ten tvarohový stred bol hodne tekutý. Takže sa to musí jesť lyžičkou ideálne priamo z remosky. Ale je to mrteeee dobré. Len nabudúce musím vymyslieť nejaký trik na ten tvarohový stred.

kolac2

pre kalorikoholikov nejaké info:

  • celá buchta: 15384 kJ, 157 B, 422 S, 144 T
  • 1/12 buchty: 1280 kJ, 13 B, 35 S, 12 T …pohodová snídanička 🙂
2 thoughts on “Zdravšia tvarohová lyžičková buchta

  1. Pingback: Zoznam receptov |

  2. Pingback: Banánovo-kiwiové smoothie pre čokoholikov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

