Chřest s kozím prelivom a kuskusom

kus1

Tento recept vznikol úplne inak než znie jeho názov. Mala som doma druhú polovicu žapmionov z fiaska z quiche a chcela som ich nejak zúžitkovať. Okrem toho som mala v chladničke už týždeň chřest, ktorý mi nejakou záhadou vnútili v zdravej výžive. No a do tretice som dnes nakupovala v Sklizenu, kde mali akci na kozí syr. Chcela som kúpiť aj ochutený kuskus (lebo ho neviem ochucovať :-), ale nemali. Takže vzniklo toto jedlo:

Použila som:

  • kuskus asi 60 g
  • žampiony asi 200 g
  • chřest asi 7 paličiek
  • smotana sójová 50 ml
  • kozí syr modrý (Sedlák) asi 50 g
  • petržlenová vňat
  • kari korenie, italské korenie, pepř, soľ
  • plátok citróna
  • maslo troška

Bola to moja chřestová premiéra, takže som netušila ako ho variť. Po preštudovaní odbornej literatúry som sa rozhodla ho urobiť na pare – do vody som dala plátok citróna (neviem prečo, ale písali to iní) a chřest som trošičku posolila. Za 10 min som sa rozhodla, že už stačí.

Medzitým som zaliala kuskus vriacou vodou, pridala trošku kari, italského korenia a dala pod tanier.

Na masle a vode som udusila žampiony, potom k nim pridala chřest nakrájaný na asi 3 cm kúsky (tie šišaté hlavičky mi prišli horké tak som ich vyhodila) a okorenila italským korením. Nakoniec som všetku zeleninu vybrala a v k vode som pridala smotanu a syr, počkala kým sa jakž-takž rozpustila a pridala nakrájanú petržlenovú vňať a pepř.

Nakoniec som dala petržlenovú vňať aj do kuskusa a bolo.

Bála som sa, že to bude moc chutí naraz, ale bolo to famózne.. tak sa tlapkám po chrbáte, jak som to šikovne zvládla.

kus2

Tá porcia je fakt veľká, nabudúce by som to o tretinu zmenšila – na foto sú asi 2/3 celej porcie, keď som zistila ako je to jedlé, dojedla som aj tú 3/3.

Kalorikoholici:

  • táto porcia: 2170 Kj, 25 B, 55 S, 17 T
  • táto porcia bez kuskusu: 1300 kJ, 17 B, 15 S, 16 T
One thought on “Chřest s kozím prelivom a kuskusom

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

