Z čoho nevarím

Ak náhodou neviete, histaminová intolerancia je super v tom, že každý z nás má svoj vlastný zoznam potravín po ktorých má príznaky. Ak ich zistíte – no proste metóda pokus/omyl. Mne v tomto veľmi pomohla SCD – v zmysle umiernenosti v testovaní a behom tých 6 týždňov som mala docela slušný súbor bezpečných potravín a mohla som lepšie pridávať nové. Navyše díky príjmu polysacharidov bolo telo také nadšené, že poslúchalo 🙂 Ako testovať – proste vybrať si deň, kedy je správna konštelácia hviezd (tj. deň „mám sa rada“ a hlavne deň bez nemoci alebo menštruácie 🙂 – to nám ostáva tak 5 do mesiaca, že) a pridať si potravinu, ktorá neviem, či mi robí zle. Najhorší je začiatok, kedy vlastne neviem, čo mi robí dobre. V tom bolo práve supr to SCD, že tam toho moc nebolo. Ale všade platí, jednoduchosť je základ 🙂

No a práve tak vznikol moj list potravín, ktorý je diametrálne odlišný od iných HITákov. A čo je najlepší joke HITky, tak zoznam sa v čase troška mení 🙂 A potom presvedčte niekoho, že je HITka regulérna nemoc 🙂

Prečo sem list dávam, keď som odporca všetkých listov? Lebo niekomu možno nejaká z mojich potravín nevadí a može si ňou jedlo vylepšiť 🙂

  • kysané mliečne výrobky (…to asi všetci HIŤáci 🙂 – kefíry, jogurty – nenahrádzam
  • mlieko – nahrádzam orieškovým mliekom
  • kečup, horčica – nenahrádzam (dá sa žiť aj bez toho)
  • ocot – nahrádzam citrónovou šťavou (napodiv mi nevadí)
  • konzervovaná zelenina okrem olív
  • konzervované ovocie – nahrádzam čerstvým 🙂 ale pozor na slupky!
  • zelenina: cibuľa, cesnak, pór, špenát – vo všetkej podobe, variť sa dá aj bez toho, za špenátom mi je smutno
  • zelenina: rapíkatý celer a brambory je veľký otáznik
  • zelovo: slupky zo všetkého – jablká, cuketa, lilek…
  • ovocie: hrušky, hrozno (?), citrusy som neskúšala
  • rozmrazované pečivo z obchodu, kynuté ovocné buchty (neviem prečo 🙂 )
  • maso: zrajúce maso (skot, prase) – ale hovězí si občas dám a je aj v receptoch, vnútornosti
  • maso: uzeniny (všetky), občas si dám 99% šunku kuřecí zo Sklizena
  • obiloviny: pomaly trávim ovos – používame jáhly, špaldu
  • bylinky a podobné: máta, zázvor

a čo by som si z princípu nekúpila

  • tavené syry (lebo je to HNUS aj kebyže HITku nemám) – nahrádzam maslom (to mi nevadí – ale klasické)
  • maso mimo masnu, kde neviem, ako dlho je na pulte, maso balené – v každej masne vám povedia kedy im chodia krůty z porážky – choďte si ich kúpiť v ten deň a pomraziť
  • všetko, čo je zbytočne konzervované (nejakými siričitanmi alebo benzoátmi-naposledy ma to prekvapilo keď som pre priateľa brala horčicu)
  • džús mimo nepasterizované 100% štávy (v mojom prípade len jablčný mošt)
  • všetko, kde je veľa E-čok (načo?)
  • všetko, čo vyzerá agresívne 🙂

určite to nie je celé, ja to keď tak budem priebežne pridávať 🙂 len už by ma kopu vecí ani nenapadlo jesť 🙂

Zanechat Odpověď

