Pravý hummus bez česneku s čapátami

hummus1

Bolo nad slnko jasné, že po rýchlom hummuse musím vyskúšať ten pravý. Je to mňamka.

Použila som:

  • balenie cizrny,
  • sódu bikarbónu,
  • vodu,
  • a ďalej ingredience pre všetky hummusy: tahini, olivový olej, soľ, mletý koriander, ľadovú vodu a citrón.

Cizrnu som cez noc namočila, čím zvačšila objem asi 2x a keď som prišla z práce, tak som ju dala variť. Niekde som čítala, že sa má dať variť so sódou bikarbónou, tak som dala na celé balenie cizrny (500g) jeden balíček sódy bikarbóny. Varila som ju asi 1,5h až kým bola makká a priebežne dávala preč penu. Keď bola uvarená, tak som ju nechala vychladnúť.

Potom som už postupovala klasicky: 4 lyžice tahini + šťava z 1 citróna

hummus2

Potom som pridala 1 lyžicu olivového oleja, 1/4 lyžičky soli a 1/3 lyžičky mletého koriandru a pridala cizrnu a ľadovú vodu a mixovala. Ľadovej vody do konzistencie. Zistila som, že jeden citrón je málo, tak som pridala trochu viac (ale mala som dosť malé citróny. Z tohto mi vyšla jedna „várka“ hummusu, čo sú asi 4 porcie.

Z celého balenia je cca 5 várok, tj. 20 porcií. Tak som zaniesla obom rodinám a ešte si 2 várky nechala v mrazáku, tak uvidíme, čo z toho bude.

K hummusu sa hodia indické placky čapáti, ktoré som pripravila zmiešaním vody, špaldovej múky, trošky oleja a soli. Vody ide 1/2 množsta múky a ak neviete ako na to, pozrite si (ako ja) videa na youtube, napr. https://www.youtube.com/watch?v=g2zAjM6uB2w

Myslím, že som použila 300 g múky a bolo z toho toľko čapát, že sme to ani nepojedli.

capati1Moje krásne cesto.

capati2

Ešte pred „pečením“.

capati3

Tu vyzerajú nedopečeno, ale naozaj boli 🙂

 

One thought on “Pravý hummus bez česneku s čapátami

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

