Bezlepkový tvarohový rebarbový kaštanový koláč

rebarbora1

Zase tu máme jeden recept, ktorý lepšie vyzerá, ako chutí, ale možno je to len nezvykom múky. Mala som od Oříškovej mamy rebarboru a vždy som túžila preniknúť do tajov rebarborových koláčov. Druhá ingrediencia, ktorú teraz preferujem je tvaroh, nakoľko je to kvalitný zdroj bielkovín a je to jeden z mála mliečnych výrobkov, ktoré jakž-takž (hlavne ráno) znesiem.

Postupovala som podľa modifikovaného receptu zde: http://www.prozeny.cz/recepty/recepty-a-vareni/moucniky-a-dezerty/22966-tri-skvele-rebarborove-kolace

  • 300 g očistenej rebarbory
  • 130 g masla
  • 250 g gaštanovej múky
  • lyžice vody
  • 300 g tvarohu
  • 2 vajíčka
  • 2 vanilkové cukry

Najprv som si urobila cesto, lebo to má odpočívať a ten čas sa dá skvelo využiť pre čistenie rebarbory. Tak som zmiešala gaštanovú múku s maslom a trochou vody. Popravde, miesilo sa to docela naprd, a keď som už stratila nervy, tak som to šupla to pytlíka a do lednice. Gaštanová múka vyhrala z dnešnej ponuky bezlepkových múk – snažíme sa momentálne o večere bezpšeničné pre utužovanie zdravia – a mala som k dispozícii konopnú, gaštanovú a ryžovú. Konopná mi prišla docela „hrubá“ a gaštanová prekvapila sladkou chuťou. Preto som už cesto neprisladzovala.

Očistila som rebarboru podľa návodu hore v linku. Nechápem, ako mohli použiť 700 g rebarbory na ten koláč… mne sa nakoniec hodilo 300 a zbytok som šupla do mrazáku. Tvaroh som mixla s vajíčkom a vanilkovými cukrami a rebarborou (trochu som zabudla, že sa má tvaroh liať na rebarboru 🙂 ).

Potom som vložila nádej do chladeného cesta a skúsila valkať – nešlo, nešlo. Tak som do cesta šupla polku vajíčka (druhú do tvarohu) a ešte trochu múky a jakž-takž sa to vydarilo. Ale nič moc. Evidentne mi chýba skúsenosť na záchrany nepodarkov.

Nakoniec som to všetko na seba naskladala a šupla do remosky kým to nevoňalo po byte (cca 30 min).

rebarbora2

 Buď mne tieto koláče nejak nejdú, alebo naozaj nebol až tak dobrý. Tá gaštanová múka je docela hutná, možno som si mala vygoogliť tipy na jej spracovanie. Možno tomu ešte dáme šancu..

One thought on “Bezlepkový tvarohový rebarbový kaštanový koláč

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

