Rizoto s fazuľami a kozím syrom

riz1

Zase tu máme jeden recept, ktorý vznikol úplným omylom. Chcela som si ísť kúpiť cizrnovú múku a v košíku mi pristála čierna ryža. Nákupy v zdravej výžive začínajú byť značne nebezpečné, podobne ako nákupy v športových obchodoch a papiernictvách, kde túžim po všetkom aj v kópiách. Povodne som chcela robiť na večeru šalát s květákom, lebo som ho mala v lednici, ale myslela som, že bude na studeno. Cestou som stretla obchod Cheesy, kde som utratila posledné peniaze za hriešne drahé dobré kozie syry. Kupujem zrajúce asi 1 mesiac, čo nie sú už makké ani ešte príliš aromatické. Dostala som ako bonus jeden podpultový, ktorý bol fakt famózny.

Na rizoto som teda použila:

  • čiernu ryžu á 100 g pre dve persony + voda + soľ
  • plechovka červených fazolí v náleve (nie prosím v rajčatách, to by ste s HIT mali krušné chvíle)
  • karfiol neboli květák 1/2
  • kozí syr cca 40 g pre dve persony
  • petržlenová vňat, bazalka čerstvé
  • maslo, dá sa nahradiť olejom alebo ničím

Uvarila som čiernu ryžu cca 40 min, dalo by sa kratšie, ale potrebovala som dorobiť niečo do práce. Dostalo sa mi poznatku, že čierna ryža sfarbí všetko a všetko sfarbené ďalej všetko farbí.. uh. Hodila som ryžu do misky a pridala maslo, nech sa roztopí. Potom som tam šupla premyté fazole z plechovky a karfiol uvarený na pare. Keďže som to časovo nezladila, tak mi to celé vychladlo – ale hrniec s vodou, kde sa paril karfiol pekne misku ohrial. Ťažký život s dvojplatničku. Šupla som tam nakrájanú petrželku a natrhanú bazalku (odniekiaľ mám, že sa bazalka nesmie krájať, ale trhať, ale už neviem prečo) a posypala kozím syrom. Bolo to lepšie, než by človek čakal.

riz2

One thought on “Rizoto s fazuľami a kozím syrom

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

