Orechovo-čokoládová torta pre Maťka

matko1

Minulý víkend sme mali trojoslavu narodením, ale hlavným oslávencom bol Maťko, ktorý mal ako druhé číslo 0. Tak si zaslúžil aj najpracnejší dort. O trochu menšia drbačka by to bola, kebyže sa mi nepokazí mixér 🙂

Cesto:

  • 6 vajec
  • 6 lyžic celozrnnej pšeničnej múky
  • 4 lyžice cukru múčky
  • trocha kypriaceho prášku
  • lieskové oriešky

Krém som obšlehla z webu http://www.mujplan.cz/postupy/vareni-a-peceni/moucniky/kremy-naplne-a-polevy/cokoladovy-krem/hotovy-krem/:

  • 1 maslo
  • 3 vajcia
  • 140 g cukru
  • 3 lyžice kakaového prášku
  • lieskové oriešky

Okrem toho:

  • 3 kiwi
  • kakaový prášok, kakaové maslo, agáve sirup – povrch
  • citrón, práškový cukor, bielko, potravinárske farbičky (fuj) – ozdoba vrchu torty.

Korpus: bielka som vyšlahala na sneh, žĺtka vyšlahala (rukou) do peny a spolu s múkou pridala k bielkam. Nakoniec som pridala trošičku nasekaných lieskových orieškov. Remosku som vymazala kokosovým olejom a šupla piecť kým nebolo páratko prázdne.

Krém: som robila podľa postupu: vajcia, cukor a kakaový prášok som miešala nad vodnou parou až mi odpadla ruka (kým to nie je dosť husté, ale nie suché). potom som musela zapojiť všetku trpezlivosť a nechala krém vychladnúť, nakoniec som tam primiešala makké maslo a oriešky úplne nakoniec (nasekané).

Potom som kládla na seba: korpus-kiwi-krém-atd

matko2matko3

 

Na vrch som šupla kiwi a poliala čokoládou (od oka nad parou prášok+kakaové maslo – po zteplaní agáve). Keď dort vychladol, tak som si našla na nete návod na polevu na perníčky a šudlila a šudlila až som vyšudlila cukrovú polevu. Nakoniec som ju zafarbila potravinárskymi farbičkami a nanášala pomocou injekčnej ihly a striekačky. Ak to budete chcieť urobiť rovnako, kúpte si rúžovú ihlu, tá je dostatočne široká 🙂

A dort sa „otváral“ o polnoci, takže foto nie je príliš reprezentatívne, ale bol dosť famózny.

 

 

 

 

 

One thought on “Orechovo-čokoládová torta pre Maťka

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

