Rizoto s fazuľkami a chiitake hubami

rizoto1

Dnes sme po dlhej odmlke „dovolenky aneb služobnej cesty“ mali teplé jedlo. Ja som si užívala bezhistaminový týždeň v Prahe, ale nájsť a najesť sa teplého jedla bez cibule začína byť nadľudský výkon. Nechápem, prečo ju všetci musia dávať do každého teplého a pomaly aj studeného jedla.. asi by som sa mala presťahovať do Indie.. Ale nevadí, aspoň poučenie, čo si človek doma neuvarí, to nemá. Po návrate do Brna sa žiadna gastronomická párty nekonala a po (znova) neúspešnej snahe naobedovať sa, som zvolila (znova) teplú večeru. Minule som siahla v zdravej výžive po shiitake hubách, lebo som niekde niečo čítala a docela som sa tešila, ako ich spracujem. Vzniklo toto rizoto.

Shiitake sú proste zázračné huby a keď si ich hodíte do googlu tak jasne vyplynie, že po tejto večeri sa zmeníte na supermana. Okrem toho to majú byť najlepšie huby, aké dostanete. Tak sa na to pozrime 🙂

Použila som – dvaja jedlíci:

  • 100 g čiernej ryže
  • 50 g sušených shiitake
  • asi 12 fazuľových luskov
  • asi 30-40 g kozieho mladého syra (4-6 týždňov) ak neveganujete
  • maslo
  • petržlenová vňať&bazalka
  • sol, pepř

Návod na shiitake som googlila a urobila nasledovne: 2 h pred večerou som ich namočila do studenej vody. Že som na správnej ceste mi potvrdil aj návod na obale doporučujúci studenú vodu na 1 h. Táto večera bola trochu challenge pre našu dvojplatničku. Ako prvú som uvarila ryžu so soľou, lebo sa varí dlho. V skutočnosti som dala mix čiernej a červenej ryže, ale čierna všetko zafarbí, takže pravdu sa nikto nedozvie. Potom som dala variť do vody nakrájané fazuľové lusky, kým neboli relatívne makké, následne som prevarila shiitake. Súčasne som fazuľové lusky hodila na maslo na panvičku a keď prevreli shiitake tak som ich pridala a trochu oboje podusila. Takmer by som zabudla povedať – neviem či všetky, ale naše shiitake naozaj desivo „voňajú“. Trochu mi pripomínali sušené dafnie, ktorými sme kŕmili našu vodnú korytnačku. A táto aroma sa stratí až pri dusení (alebo aspoň oslabí). Keď už mi prišlo, že je to tam dlho, tak som to pokorenila a pridala ryžu, po odstavení vmiešala bylinky.

rizoto2

Na záver trochu kozieho syra a rizoto je na svete. Bolo to lepšie, než som sa obávala na základe odóru, ale nabudúce dam šancu iným hubám – aj keď iste nie tak supermanovským. Inak nabudúce by som shiitake povarila dlhšie a asi aj podusila dlhšie, boli trochu „al dente“.

 

One thought on “Rizoto s fazuľkami a chiitake hubami

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

