Medzinárodný broskyňový koláč

apricotpie

Mala som strašnú túžbu urobiť cez víkend koláč a keďže boli doma asi 4 broskyňe, výherné ovocie bolo jasné. Použila som recept z internetu, ktorý sa volá americký koláč s broskyňami, ale keďže do ňho ide mascarpone, súvislosť s amerikou nevidím. Ja by som ho nazvala taliansky, ale keďže bol robený v ČR slovenkou, nezaslúži si iné meno ako medzinárodný. Bol robený podľa receptu a nabudúce by som ho robila inak, tak čujte:

  • 160 g masla
  • 300 g múky – ja som použila celozrnnú pšeničnú
  • 90 g trstinový cukor
  • 3 PL studenej vody

na náplň:

  • 220 g trstinového cukru – a tu pozor, bolo to desne sladké, ak to budete robiť je možné vnútro postupne ochutnávať ale myslím, že aj 100 g by stačilo
  • 250 g mascarpone
  • 2 vajcia – mala som len jedno a prežili sme
  • 2 PL múky (zase som použila starú známu)
  • 3 broskyňe

Všetko na cesto som zmiešala, pričom studenú vodu som dala až po troške miešania. Miesila som, kým ma to neprestalo baviť, tj. cesto držalo pokope bez mojej podpory a príliš sa nelámalo. Dala som ho do mikroténového sáčku (ak vlastníte celofán, určite je to lepší nápad) na hoďku do chladničky.

Potom som ho vyvalkala na veľkosť remosky a piekla asi 15 minút – dala som na ňho papier na pečenie a kolienka, aby sa cesto nezdvíhalo. Pravé hospodyňky budú mať fazole, ktoré použijú miesto kolienok, ale ja som našla len fazole mungo za 60 kč a to mi bolo lúto 🙂

Keď bolo hotové, zmiešala som všetko okrem broskýň spolu a vyliala do remosky na cesto. Nakoniec som postrkala do cesta broskyňe a piekla cca 25-30 minút – v tej remoske je všetko rýchlo hotové. V recepte radia posypať práškovým cukrom, ale taký artikel sa u nás doma nenachádzal a bolo iba dobre – bolo to sladké ako ďas. Otestované troma osobami a všetky chválili, ale to ešte nič neznamená 🙂

One thought on “Medzinárodný broskyňový koláč

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

