Zelenina s kozím prelivom a provensálskymi bramborami

kozilusk

A teraz vám predstavím druhé sladko-smotanové jedlo, ktoré som robila aj pre ctenú návštevu z Jaroměře. Je to čisto zeleninové jedlo, takže vegetariani brúste nože.

Použila som pre 3 osoby:

  • 3/4 karfiolu (květáku pre mladú generaci)
  • žampiony – bajvoko, jedna vanička bude stačiť
  • fazuľové lusky cca 15 ks
  • 2 dl sladkú smotanu
  • 50 g kozí syr mladý (4-6 týždňov alebo podľa chuti)
  • brambory
  • olivový olej
  • pepř, soľ, provensálske korenie
  • petržlenová vňať musí byť všade

Najprv som dala robiť brambory, lebo to trvá aspoň 40 minút. Nakrájala som ich na plátky, posolila, šupla do remosky, pridala trošku olivového oleja a posypala provensálskym korením.

Potom nastala challenge pre moju dvojplatničku. Najprv som si na pare urobila karfiol (ca 5-10 min – kým je makký), potom som si vo vode uvarila fazuľky (ca 5 min, kým su makké) a súčasne dusila nakrájané žampiony. Až bolo všetko hotové, dala som to k sebe (fazoľky nakrájané na cca 2-3 cm, květák na malé kúsky), pokorenila, poprovensálskorenila a pridala smotanu a kozí syr. Keď sa syr rozpustil, tak som pridala nakrájanú vňat a bolo to hotové. Myslela som si, že to bude vyzerať viac namachrovanejšie, ale chutilo to výborne 🙂

2 thoughts on “Zelenina s kozím prelivom a provensálskymi bramborami

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

  2. Pingback: Tvarohová pomazánka so sušenými rajčatami | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

