Loštická príšera podľa Makkabi

syrceky

Jeden z vrcholov našich gurmánskych zážitkov bol obed v boskovickej reštaurácii Makkabi, ktorú vrelo doporučujeme všetkým fanúšikom chutného a zdravého (minimálne vzhľadom k príprave) jedla. Všetky jedlá robia čerstvo, takže si síce počkáte o chlp dlhšie, ale stojí to za to. My sme si dali bramboráčky s tvarůžkami a k tomu niečo podobné mojej dnešnej improvizácii – tvarůžky v slanine. Keďže boli fantastické, tak som sa ich pokúsila urobiť doma.

Prečo? Odkedy mám doma propagátora hanáckych výrobkov tak rapidne stúpol nákup olomouckých syrčekov, ktoré sa už nejaký ten piatok robia v Lošticích. Kto nevie, o akú nutričnú bombu sa pripravuje, keď ich v obchode obcházda, nech číta pozorne. Sú naozaj nutrične králi medzi syrmi a jeden z najdokonalejších zdrojov bielkovín – najdokonalejší preto, lebo v svojom najlepšiom habite majú nasledovné proporcie: 532 kJ/100 g z toho 29 g bielkovín, 1 g sacharidov a 0,6 g tuku. Je to tak, za syrčeky sa nemusí hanbiť ani žiadna redukčná diéta.

A čo tvarůžky a HITka? Je to zrajúci syr, takže opatrne. Mne nevadí, podobne ako mi nevadia mladé kozie syry. Jem aj zrelé syry (parmezán), ale len v malom množstve za malú daň 🙂 Takže ak nejaký syr zvládnete, skúste ich.

Čo som teda k večeri použila:

  • 100 g anglickej slaniny (86% meat zo sklizena)
  • 2 balenia malé olomouckých tvarůžkov
  • pepř

Zase ingrediencií hafo – vitajte v simply simple jídle 🙂 Plátky anglickej slaniny som najprv mierne orestovala na suchej teflónovej panvičke (všetky). Syrčeky som rozdelila na jednotlivé bochánečky a z jednej strany veľmi jemne popeřila. Potom som ich iba zabalila do slaniny – ideálny pomer je 2 plátky slaniny na jeden syrček – dáme ich voči sebe v 90° úhle (proste syr zabalíme:), ale toľko vám zo 100 g nevýjde. Ide o to, či chcete mať viac bielkovinovú véču alebo tukovú. Zasycuje totiž slanina, takže pre bielkovinoholikov je ideál 1 plátok slaniny na 1 syrček a tukoholici dva plátky. Ono potom tých syrčekov ani toľko neziete..

Takto pripravená večera má na jednu osobu: 1400 kJ, 33 B, 1 S a 20 T.

syrcek2

 

4 thoughts on “Loštická príšera podľa Makkabi

  1. Omlouvám se, ale nedá mi to, protože jsem také patriot. Vloudila se chybička v názvu městečka, kde se vyrábí tvarůžky. Česky v Lošticích, po slovensky v Lošticiach. Přeji všem dobrou chuť, tvarůžky miluju. Maja

  2. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

  3. Pingback: Regeneračné syrčeky (tvarůžky) | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

