Vezmite HIT von (ČR)

Keďže som sa za ten polrok naučila s ktorým jedlom sa príliš nekamarátim a na čo si dať najvačší pozor, skúšam pomaly jesť jedlá mimo domov – samozrejme len ak to jedálny lístok dovoľuje, obvykle si tam ako HITkár mám problém nájsť čo i len jedno jedlo, ktoré by som nemusela modifikovať. Sem budem písať reštaurácie a moje skúsenosti s nimi – sú čisto subjektívne a závisia hlavne na obsluhe, ale bohužiaľ keď nemáme možnosť ísť priamo za kuchárom, hodnotíme, čo nám prinesú.

Žijem v Brne, takže vačšina z minirecenzií bude z Brna. Ak máte HITku, tak tento príbeh veľmi dobre poznáte – vyberiete si niečo z lístka poviete, čo majú vynechať. Často fatálny problém pre české reštaurácie. Neviem, či si myslia, že zo žartu nechcem v jedle paradajky, alebo dojemné odpovede na moje sťažnosti: vravela som vám, že bez česneku – „veď je ho tam len trošku“. …tak kde boli hodní a kde jedlo stálo za pretrpené odpoledne?

Brno

Klub cestovatelů ♥

Klub cestovateľov je moja obľúbená a milovaná reštaurácia. Reštika je zameraná na arabskú a indickú kuchyňu a varia výýborne. Díky exotickému koreniu to nie je pre HIT nič moc, ale aspoň raz do týždňa sem chodím na obed. Tým býva spravidla hummus s čapátou. Robia ho bez cesnaku, ktorý nemožem, inde by som sa hummusu bála. Čapáty sú podobné pite, ale menej suché. Okrem toho doporučujem polievku harira, ktorá je zeleninová s cizrnou a výborne zasýti. Majú lahodné meníčka, tie však musím vždy oseknúť o nejakú časť (jogurty, mleté maso, špenát atd).

Pizzerie Tyrkys ♥

Pizza je pre HIT ošemetná, hlavne ak nezvláda človek kynuté cestá. Dobré na tyrkyse je, že po chvíli odporu mi naozaj spravili pizzu podľa priania – bez pomodora, lebo rajčatový pretlak riskovať nechcem. Dala som si so syrom, kozími rohmi a slaninou, pričom kozie rohy mali premiéru a bolo to dobré a brucho v pohode. Len by som upozornila, že pizze sú mega a je veľmi málo pravdepodobné, že by ste zjedli celú pizzu, obvykle si ju (všetky dámy a niektorí páni) dávajú na polovinu.

Restaurace Přístav u Vodů –

Táto reštika je na brnenskej priehrade a svojou polohou a menom je jasné, že hlavnou zložkou jedálnička sú ryby. Takže nič 🙂 Ale čo si pametám ešte z obdobia bez HIT, tie rybky sú supr. Teraz som mala s výberom problém, zvolila som si cestoviny, do ktorých som poprosila, aby nedali cesnak. Bohužiaľ mi nebolo vyhovené a následné radostné odpoledne mi vrylo do mysle iba „sem už nie“ 🙂

Friends –

V tejto reštike sme boli pomerne dávno a je to reštaurácia zameraná na burgery a tataráky, čo nie je pre mňa nič moc. Zvolila som hamburger z lososa, lebo som chcela po dlhej dobe zase prubnúť nejakú rybku. Pani časníčka ma uistila, že burgri v nie je cibuľa. Bola, takže som si za 140 Kč dala aspoň olivy a bulku od burgera, paráda. Nabudúce by som si dala tatarák, čo mal Oříšek – italský tatarák, kde nie je cibuľa.

Boskovice

Makkabi ♥

Makkabi je krásna útulná reštaurácia v centre Boskovíc, ku ktorej sme sa dostali náhodou. Jedlá varia z čerstvých surovín čerstvo, čo je pre HIT nádherné. Dali sme si tvarůžky, ktoré som sa pokúšala zopakovať v loštickom recepte. Určite by vám jedlo pripravili podľa požiadaviek.

Tišnov

Hostinec u Vlachů ♥

Hostinec je v Jamné, pri Tišnove a varia báječne. Mali sme zeleninový šalát a bramborové placky s povidlím a mákem a bolo to fantastické. Na výber pre HIT toho moc nemajú, ale ak vám chutia loške, treba jednoznačne skúsiť.

Zanechat Odpověď

