Mala to byť harira

harira

V mojej obľúbenej reštaurácii si často dávam marockú polievku harira, ktorá nie že by bola úplne bez dane, ale je tak dobrá, že občas zhreším. Rozhodla som sa jej pozrieť na zúbok a urobiť ju doma. Keď som prechádzala recepty, tak ma to totálne odradilo, lebo každý recept na hariru obsahoval asi 300 ingrediencií a ja mám doma tak 10. Takže som si urobila vlastný recept a hariru podľa seba a podľa chuti, ktorú poznám.

Na cca 4 porcie som použila:

  • 3 mrkvy stredne veľké
  • 1 batátu (proste bola v lednici)
  • červenú čočku tak 1/2-2/3 hrnčeka
  • uvarená cizrna (alebo aj z plechovky, cca 1 plechovka)
  • čierne korenie, římsky kmín mletý, červená paprika, soľ
  • trolinka oleja
  • šťava z 1/2 citróna
  • +- nudle, pita/čapáta

Harira je taký marocký eintopf a jej základom je jahňacie maso a rajčata, ktoré som nemala alebo nemožem. A tisíc korení. Ja som bola lenivá ísť do obchodu a navyše som chcela low cost obed, takže som na trošičke oleja osmahla nastrúhanú mrkvu, zaliala vodou, pridala nastrúhaný batát a napokom premytú čočku. Pridala som trošku soli a čierneho korenia a nechala variť bajvoko 15 minút. Nakoniec som pridala trochu cizrny (mala som ju uvarenú ešte z minula v mrazáku) a ponorným mixérom rozmixovala. A hor sa do ochucovania! Základom je římsky mletý kmín, ten dáva harire tú chuť, ktorú ja poznám – použila som snáď aj 2 lyžičky. Červenej papriky som použila asi tiež 1,5 lyžičky a korenia trošku. Nakoniec som pridala šťavu z necelej 1/2 citróna. Harira sa može podávať s nudlemi a my sme na ozdobu použili aj petržlenovú vňat.

Úplne bajvoko hodnoty bez nudlí na 1 porciu: 1020 kJ, 9 B, 42 S, 4 T.

One thought on “Mala to byť harira

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

