Regeneračné syrčeky (tvarůžky)

regenvec

„Konečne“ sa vraciame k „normálnemu“ jedlu po všetkých výletoch, ktoré nám boli priané. Keďže sme cez víkend doslova odkulhali (teda ja odkulhala, Oříšek to bral ako poobednú vycházku) Hostýnsku osmu (pre neznalých pouhých 66.7km), zhodli sme sa, že je potrebná nejaká regeneračná večera. Hlavne preto, lebo Oříšek má v sobotu ísť Slezský maraton, ja sa odhlasujem, až taký macher nie som 🙂 Najvačšia bomba bielkovín je samozrejme v olomouckých tvarůžkoch, z ktorých sme už robili príšeru. Dnes som sa na to vrhla podobne, pretože som mala v chladničke dva baklažány.

Pre dve osoby som použila:

  • asi 40 g slaniny (ešte že máme to Sklizeno – 86% anglická)
  • jeden velký baklažán neboli lilek
  • 2×100 g olomouckých syrčekov
  • čierne korenie a soľ, trochu vody
  • listový salát
  • zálievka: jablečný ocet, rastlinný olej, třtinový cukor

Dala som do remosky na dno slaninu a na kúsky nakrájaný lilek dopredu posolený a osušený. Nechala som to chvíľu piecť, kým nezmakol (hodnú chvíľu). Potom som na každé kolečko lilku dala kolečko syrčeka. Vyzeralo by to lepšie, kebyže sa to v nestráženú chvíľu nerozteče. Ale chutilo aj tak dobre 🙂 Na záver som pridala trochu čierneho mletého korenia.

Vedľa sa servíroval listový ledový salát, ktorý som pokapala takou pseudozálievkou: zmixovala som ocot, olej a cukor. Bohužial pomery neviem. Začala som so 4 lyžicami oleja a lyžicou jablčného octa, ale potom sa mi do toho vysypalo strašne vela cukru, tak som to ešte prerábala. Proste si namixujte podľa chuti. Moc moc dobré.

 

 

 

2 thoughts on “Regeneračné syrčeky (tvarůžky)

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

  2. Pingback: Tvarohová pomazánka so sušenými rajčatami | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

