Moje prvé wafle

waflaKeďže som na narodeniny dostala vytúžený darček – waflo/toasto/grilovač, nedalo sa inak, ako hneď skúsiť prvé wafle. Aby bolo jasné, ja som wafle mala asi 2x v živote, ale hrozne som ich chcela robiť sama a vyskúšať si vlastné modifikácie. Takže konečne sa možem realizovať a dnes som robila wafle klasické a s príchuťami, aby som vedela, ako to má asi chutiť 🙂

Použila som recept a všetky rady od Cleo, za čo jej patrí tisíceré díky. Šla som podľa receptu, len mlieka som dala o ždibec viac…:

  • 2 hrnčeky celozrnnej pšeničnej múky
  • 2 hrnčeky mlieka
  • 3 lyžice třtinového cukru
  • 100 g masla
  • 1,5 lyžice prášku do pečiva bez fosfátov
  • trošku soli
  • 1 veľké (L) vajce
  • soľ, škorica, vanilkový cukor
  • kokosový olej

Pre výrobou naozaj doporučujem prečítať všetky rady od Cleo. V skratke, maslo som rozpustila a trochu vychladlé ho vmiešala do mlieka, potom mixla s vajíčkom. Postupne som prisypávala múku+cukor+prášok do pečiva+štipku soli a premiešala. Nechala som to odstáť kým sa nahrieval waflovač.

Keďže išlo o moje prvé wafle, dva dni sa mi snívalo o tom, aké bude cesto a hlavne, ako ho narvem do toho waflovača?! Predstavovala som si niečo, ako cesto na palacinky. Cesto na wafle je hodne husté a funguje to tak nejak samé. Dosky waflovača som trošku pokápla kokosovým olejom a dala žufanku hmoty. Nebojte sa, aj u mňa funguje gravitace, takže horné platňa waflovača moc oleja nedostala 🙂 Na to mi chýba brčko… 🙂

Keď som mala vačšinu hotovú, priadala som do zmesi mletú škoricu a skúsila 2 wafle škoricové a potom vanilkový cukor a dve wafle vanilkovo-škoricové. Ono samotné cesto nie je príliš sladé, čo vobec nie je na škodu a s vanilkovým cukrom to už nie je nutné moc dosladzovať sirupmi alebo džemami.

Na „poprvé“ to šlo a už teraz viem, akú kombináciu múk použijem najbližie 🙂 Koho by zaujímali nejaké čísla, tak túto várku som robila asi 75-90 minut a vzniklo z toho asi 12 wafiel stvorcoveho tvaru velke ako toasty. Na celu varku je to 9017 kJ, 48 B, 235 S a 111 T. Na jednu wafli to je tym padom  751 kJ, 4B, 20S a 9T. 

 

One thought on “Moje prvé wafle

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

