Tvarohová pomazánka so sušenými rajčatami

tvarohova

Priznám sa, že nie som veľký fanúšik tvarohových pomazánok a tak som bola k finálnemu výtvoru značne skeptická. Ale chcela som na véču miesto zeleniny nejaké proteiny, lebo cez deň to jedlo pokulhávalo a tak som sa k nej odhodlala. Urobila som mix receptov na internete a výsledok bol fakt vy-ni-ka-jú-ci a to viete, že keď je niečo hnus, tak to tu priznám 🙂

Ako to vzniklo? – pre dve hladné a tri polohladné osoby

  • asi 100g tučného tvarohu (dobrý tvaroh je základ, občas sa poštastí a je v našej chladničke tvaroh z čeladné)
  • 1 lučina malá 62g
  • asi 7 sušených rajčat v oleji (po kritickom zhodnocení obsahu skleničky to mohlo byť 40g)
  • asi 6-7 lískov bazalky
  • pepř
  • voda

Mixla som tvaroh s lučinou a pridala som studenú vodu do požadovanej konzistencie. Ak ste ako ja mlieko-intolerantní, je to geniálna volba, lebo na chuti to nič nezmení a ani to potom nevyteká.. Potom som nakrájala na kúsky sušené rajčatá, dala ich tam toľko, aby boli vidno a to isté som urobila s bazalkou. Ako prílohu sme mali provensálske brambory, o ktorých som už písala tu.

Aby sme si pridali trošku vlákniny, urobila som k tomu šalát so zálievkou z jablčného octa, ktorú som už trochu neobratne popisovala tu. Napriek tomu som neodhalila pomer ingrediencií, ale dala som ich od oka. Ale overila som, že trstinový cukor a šalát sa k sebe hodia a ľadový šalát tak dostáva nový rozmer 🙂 Konktrétne sladko-kyslý.

Keďže tvarohové pomazánky milujú numeroholici, tak tu ich máte.. na celú pomazánku je to 1557 kJ, z toho 17 B, 9 S a 30 T. Na jednu porciu teda polovina, to si všetci vypočítate 🙂

 

One thought on “Tvarohová pomazánka so sušenými rajčatami

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

