SIMPLos.o.s.Y

losos

Že čo robí na histaminovom blogu rybka? Nebudete veriť, ale priplávala mi do nákupnej tašky. Rybky mám strašne rada a díky strašiaku HIT sa im vyhýbam ako čert krížu. Naposledy som mala rybku asi druhý deň SCD, čo nebolo zrovna výborné riešenie, tak som si dala od nich na dlhšiu dobu pokoj (tj. asi pol roka). Ale dnes som si povedala, čo sa má stať sa stane, ale ja chcem nejaké kvalitné masko 🙂 Navyše nám to tak dobre vyšlo, že sme pred večerou boli na bazéne, takže hneď druhý dovod tématickej večere. Okrem toho je losos top surovina, keďže je jeho príprava nesmierne jednoduchá. Keď už chcete rybku v ČR, oplatí sa nakupovať v Ocean48, kde sú rybky čerstvé a predávajú sa cca 48h od ulovenia. Samozrejme histaminici by mali jesť rybky spíš do 48 minút od ulovenia, ale vždy lepšie, než si dať vepřový řízek 🙂 Tým, že sú rybky čerstvé tak si niečo priplatíte, ja som sa rozšoupla a každému nadelila asi 200g stejk, pričom jeden stál asi 75 Kč. Najete sa dostatatočne aj zo 150g a tých 50 Kč už človeka za tak kvalitnú rybku nezabije. Veď len 80g tuniak v konzerve stojí min 30 Kč a nejaká pochybná udená makrela v kauflande asi podobne.

Na večeru som použila

  • bramborky podľa hladu
  • petržlenovú vňať
  • trošičičku masla (asi ako na rohlík)
  • lososa
  • citrón, soľ
  • k tomu sme mali ladový salát

Prípava lososa je, ako som už písala, pre deti základnej školy: Lososa som šupla kožou dole na SUCHÚ panvičku, počkala kým pár mm zrúžovie (tj. bude sa tváriť ako hotových), potom som ho preklopila naopak (kožou nahoru) a dtto, a potom ešte po oboch stranách – celý tento proces trvá asi minútu-dve. Následne som šupla lososa do remosky, zase kožou dole, pokvapkala citrónom a posolila. To je prosím celý postup, peče sa kým nie je hotový 🙂 tj. kým sa masko od seba ľahko neoddeľuje. Hlavne nedávajte na rady lososa robiť na akomkoľvek oleji – sám je veľmi tučná ryba a je úplne zbytočné k nemu další tuk pridávať. Zemiaky som urobila vo vode a potom som ich ešte teplé v miske premiešala s oným kúskom masla a petržlenovou vňatou nakrájanou. Ak to spravíte ešte s veľmi teplými zemiakmi, stačí toho masla naozaj kúsoček (5-10g), aby získali celé dobrú chuť. No a k tomu šalát, žiadna veda 🙂 Čo sa týka ešte nejakých čísiel.. 100g lososa bez kože (tú odomňa papá pes) má asi 850kJ, 20g B a 15g T a 0g S 🙂

2 thoughts on “SIMPLos.o.s.Y

  1. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

  2. Pingback: Žitné cestoviny s lososom | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

