PRIMAl (bezlepkový) zdravý dortík s riccotou

paleo_ricota

Tento recept je modifikáciou receptu od p. Lucie Grusovej z paleo skupiny, za čo jej ďakujem. Mne pripomenul časy na SCD diéte, lebo tam boli banánové palacinky (či paleočinky) častým pokrmom a mnohé nájdete v receptoch. Tento dortík má niekoľko výhod – je bezlepkový, bez pridaného cukru a navyše oproti ostatným dezetom má pár g bielkovín. V povodnom recepte bol použitý na vrch mascarpone a banány, ja som zvolila diétnejšiu verziu s riccotou a jahodami 🙂

Na dortík (tj. 8-12 ks-spíš 12):

  • 3 vajcia
  • 2 banány
  • 2 lyžice kokosovej múky
  • 2 lyžičky vinného kameňa (kypriaci prášok)
  • 1 lyžica kokosového oleja
  • na vrch: 2 balenia riccoty (a 200 g), jahody cca 150 g, asi 20g agáve, 20g 70% čoko

Všetky ingrediencie na cesto som rozmixovala ponorným mixérom, pričom múku som pridávala nakoniec. Kokosová múka je dosť savá a rýchlo mení konzistenciu cesta. Cesto bolo tak husté asi ako na wafle. Proste to odhadnete – keď bude riedke ako na palacinky, je to špatne a keď nebude tiecť vobec, je už neskoro. Naliala som ho do remosky vymazanej kokosovým olejom a piekla asi 20 min, kým nezhnedlo. Na vrch som som rozmixovala riccotu s jahodami, trochou agáve a nakoniec posypala nastrúhanou čokoládou.

Bolo z toho asi 8 veľkých alebo 12 menších porcií. Celý dort má 6067 kJ, 60 B, 94 S a 88 T, takže 1/12 má 505 kJ, 5 B, 8 S a  7 T, takže taká pohodová svačinka 🙂

Zanechat Odpověď

