Dýňová polievka

hokkaido

Pre dnešok som si už štastie asi definitívne vybrala, nakoľko sa mi podarilo vytvoriť (podľa mňa) takmer hodnovernú verziu hokkaido polievky so zakysanou smotanou bez zakysanej smotany. Podielalo sa na tom viacero faktov: za prvé, Oříšek priniesol pred dvoma dňami domov docela veľkú hokkaido dýňu a za druhé, osvietilo ma a konečne som prišla na to, ako urobiť fake kyslú smotanu. Nebyť hrešenia so špladovými palacinkami, kde sme dlabali tučný tvaroh, vobec by ma taký upgrade nenapadol. Takže z čoho vyrobíme dve výborné porcie dýňovej polievky?

  • použila som polovičku tej velkej dyňe tj asi 800g po ošúpaní a vypeckovaní
  • asi 10g kokosového oleja
  • vodu
  • asi 180-200g tučného makkého tvarohu
  • 1/2 citróna, soľ, pepř
  • bazalku na ozdobu

Dyňu som nastrúhala na kúsky a osmahla na oleji. Takmer hneď som pridala vodu tak, aby siahala asi do 3/4 výšky nakrájanej dyne a varila kým nezmakla. Potom som ju osolila a pokorenila a rozmixovala tyčovým mixérom. Nakoniec som cez sitko precedila šťavu z 1/2 veľkého citróna a vareškou rozmiešala tvaroh. A že to bolo supr!

Koľko má jedna porcia? 1392 kJ, 19 B, 35 S a 16 T. No nekup to 🙂

2 thoughts on “Dýňová polievka

  1. Pingback: Pečená hokkaido s petržlenovým dipom | Simply jídlo

  2. Pingback: Zoznam receptov | Simply jídlo

Zanechat Odpověď

