Pečená hokkaido s petržlenovým dipom

dyna

Nastal čas spracovať druhú polovičku dyňe, ktorej prvá časť padla za obeť polievke. Rozhodla som sa dyňu upiecť, lebo mi prišlo, že je z toho vačšina národa na větvi. Tak som aj vykonala a možem vám teda predstaviť prvé jedlo, ktoré sa už u nás opakovať nebude (okrem simly fail), nakoľko Oříšek vyhodnotil dyňu ako plodinu príliš podobnú dusenej mrkvi a večeru ukončil vyselektovaním zemiakov. Mne však chutila, ale vďaka nasladlej chuti je treba zvoliť neutralizujúce alebo slané garde.

  • dyňa, koľko máte, ale neplýtvajte
  • brambory, koľko máte a sú stále fantastické
  • syr, použila som mix, ale napr. gouda 40 g
  • bylinky – ja som použila provensálské korenie, soľ
  • 10g maslo
  • tvaroh polotučný
  • petržlenová vňať

Hokkaido sa nemusí šúpať a tak som ju len umyla, vydlabala a nakrájala na pásiky. Rovnako aj brambory a šupla som ochutené to do remosky. Po chvíli som k nim pridala trošku masla, lebo mi to prišlo docela suché. Nakoniec som nastrúhala syr a 5-10 min pred odletom posypala. Ako príloha sa k tejto prílohe výborne hodí tvaroh s nakrájanou petržlenovou vňaťou.

2 thoughts on “Pečená hokkaido s petržlenovým dipom

  1. Pekla Barča, byla dobrá. Zkuste koktejl podle Danči. : Dýni uvařte do měkka a spolu s banánem (cca stejné množství) a hruškou rozmixujte do hladka. Přidejte přiměřeně skořice mleté.

    • tak to je skvely tip, my sme robili teraz ten dynovy kolac, kde sli zase jabka. ale s bananom mam omnoho vyssiu sancu uspiet u peta, lebo samotnou dynou opovrhuje (okrem polievky) 🙂

Zanechat Odpověď

