Fazuľovo-dýňové kari zo Zajaca

fazolové kari

Keďže sme neplánovane ostali obaja na víkend doma, povedala som si, že je načase spotrebovať ingrediencie, ktoré prišli v zajacovi. Autorom originálneho receptu je Kašulka a nájdete ho aj na jej blogu. Schválne nedávam presnú adresu, lebo preklikať sa jej receptami stojí za to!

Ja som zase nemala úplne všetky ingrediencie, tak som upravila recept podľa toho, čo bolo:

  • 125g fazulí čierne oko,
  • jedna menšia dyňa (asi 600g dužiny) hokkaido,
  • 1 lyžička soli,
  • 2 lyžičky kari korenia bez cesnaku a 2 lyžičky korenia uzená paprika,
  • 1 lyžička koriandu mletého,
  • 1,5 lyžice tahini,
  • 0,5 l vody,
  • 1 lyžica oleja,
  • troška petržlenovej vňati a troška tvarohu (neveganisti).

Fazule čierne oko sa nemusia dopredu namáčať, tak som ich rovno šupla na platničku do osolenej vody. Po polhodine som sa vrhla na očistenie dyňe hokkaido, ktorú som nastrúhala, trochu osmahla na oleji a zaliala vodou. V tomto momente som tam pridala všetky sypané korenia okrem koriandru. Keď bola dyňa makká a fazole uvarené, tak som pridala fazole do dyňe (už vtedy bola rozvarená), pridala tahini a koriander. Na záver som dielo posypala petržlenovou vňaťou a dala trošku tvarohu, lebo som sa bála, že ma s tak pálivým jedlom Oříšek vyhodí 🙂 Boli z toho 2 mega alebo 3 menšie (ale stále sýte) porcie. Dali sme si k tomu žitný chlebík.

Čísla: 1346 kJ, 18 B, 44 S, 9 T na jednu porciu (cca 40% z uvedeného)

 

 

Zanechat Odpověď

