Sladko-pálivé kuracie na kuskusovom lůžku

sladkopalive

Tak mi bolo doma povedané, že už som minimálne 10 dní nepridala žiaden príspevok na blog. Neviem či to bola výtka k nášmu jedálničku alebo iba pripomenutie reality 🙂 Zase lietame kade-tade a keďže som podľahla antigénnemu tlaku okolia, nechcelo sa mi nič variť a dokonca som do procesu prípravy jedál zahrnula aj Oříška. Tento víkend som nakoniec ostala doma sama a o to viac sa mi nechcelo nič kuchtiť, ale keď som našla kura v akci, rozhodla som sa predsajlen najesť 🙂

Tentokrát som to vzala sladko-pálivo, aby som trochu povzbudila metabolizmus po takmer prekonanej chorobe. Navyše nás kapsaicin v chilli papričkách ochráni pred nádorovými ochoreniami a postimuluje trávenie. S HIT sa moc nekamaráti, ale ak ho znesiete, je to dobrá prísada.

Použila som (tentokrát na jednu porciu):

  • asi 150 g kuracieho prsa (proste jedno prso z kuraťa)
  • tmavá sójová omáčka – nájdite si nejakú, ktorá nemá ideálne žiade E-čko – asi 1 lyžica
  • 0,5 lyžičky kremžskej horčice – zase, tá najlacnejšia v plaste nemá žiadne E 🙂
  • 1 lyžička medu
  • troška mletej škorice a curry – asi 1/3-1/2 lyžičky
  • čili paprička čerstvá asi 1 cm
  • 50 g kuskusu
  • soľ
  • olej

Kuracie maso som nakrájala na kúsky a poriadne pomiešala so sójovkou, pridala horčicu, med, škoricu a curry a nakrájanú chilli papričku a na troche oleja osmahla. Ako prílohu som zvolila kuskus, ktorý som len osolila. Je to rýchlovka, jak maso tak kuskus. Kebyže mám, pridám na vrch opražené kešu oriešky a nemohla by sa za to hanbiť ani lepšia reštika.

Celá porcia aj s kuskusom výjde na 1694 kJ, 37 g B, 42 g S a 10 g T.

 

Zanechat Odpověď

