Sýrniky, syrníky aneb tvarohové placičky z východu

syrniky

Dnes som si dala repete mojho detského jedla – syrníkov. Prvý pokus sa nepodaril, tak sme ani nefotili, ale dnes som to zobrala bez šidenia a vznikli naozaj pravé syrníky, aspoň také, ako si ich z detstva pametám. O čo ide? Syrom sa na východe označuje tvaroh a syrníky sú tvarohové placky, ktoré sa vo veľkom robia hlavne na Ukrajine a Rusku. Aj keď ruku do ohňa za to nedám, ešte som tam nebola 🙂 Pre nás boli doma častou pochúťkou v detstve, spolu s tvarohovými guľami. Verzia je iba trošku pozmenená, podľa surovín, čo sa doma našli.

Na 2 vačšie porcie, alebo tri dámske porcie som použila:

  • 500 g jaroměřického tvarohu tučného – tuto pozor, je fakt doležité, aký tvaroh použijete.. tie vo vaničke sú úplne zlé na tento recept a tento sadol fakt výborne. jeho nízkotučná verzia však obsahuje nejaké aditiva, takže radšej tučný a zdravý, než netučný a napchaný chémiou
  • 2 vajíčka – tie boli malinké, snáď S-ka
  • 1 vanilkový cukor a lyžica agáve, alebo všetko agáve (ale vanilková aroma je supr)
  • 4 lyžice špaldovej múky + múka na obalovanie
  • olej – ideál kokosák, ja som mala nejaký obyč
  • škorica a prípadne mlsky na vrch – my sme mali meruňkový džem od maminky

Recept jednoduchý ako facka – mix tvaroh + vajka + cukor + múka, poriadne sa vymieša. Potom sa zobere z hmoty guľka o veľkosti pingpongového míčku, v ruke ju pogúľam a potom roztlapkám prstami, takú ju pritlačím na múku z jednej, aj z druhej strany a šup na rozpálený olej. Opraženie trvá asi 4 minúty, proste kým nechytá hnedú farbu 🙂 Potom sme ich posypali škoricou a potreli marhuľovým lekvárom. Chutili ako pred rokmi… 🙂

Diétne to jedlo zrovna nie je, takže na 1/3: 2051 kJ, 27 B, 23 S, 31 T (bez marmerlády)

Zanechat Odpověď

