(celozrnný) dýňový koláč s citrónom

pumpkinpie

Keď už budú tie dušičky, tak som sa rozhodla ísť s dobou a skúsiť dýňový koláč. Trošku som si ho modifikovala, aby znel zdravšie a celkovo ma prekvapil. Bola som totiž zo sladkej prípravy tekvice rozpačitá. Ale výsledok stál za to.

Použila som:

  • 400 g očistenej hokkaido
  • 4 malé jablká
  • 1 citrón
  • 150 g celozrnnej pšeničnej múky
  • 90 g masla
  • 3 lyžice trstinového cukru
  • 25 g vanilkového cukru
  • škorica mletá a troška soli

Dyňu a jablká som ošúpala, vydlabala a nakrájala na kúsky, ktoré som podliate vodou (asi 1dl) trochu dusila. Medzitým som spracovala cesto – múka + maslo + prášok do pečiva + 3 lyžice vody + vanilkový cukor + citrónová kora z asi 1/2 citróna. Tu pozor, pri strúhaní citróna musíme byť opatrní a strúhať naozaj len tú žltú časť, lebo tá biela pod tým by urobila horkú chuť jedla. Cesto som dala ešte na 10 minút do chladničky, potom som už mala hotovú majdu, inak by som to nechala dlhšie. Uvarenú dyňu a jablká som rozmixovala ponorným mixérom, pridala 3 lyžice trstinového cukru (alebo podla chuti), šťavu z 1/2 citróna a škoricu (podľa chuti, ja asi lyžičku). Cesto som rozvalkala a dala do remosky a hneď na to naliala dyňové pyré. V remoske som piekla 30 minút a napodiv to drží tvar 🙂 Trošku ma mrzí, že som zabudla pridať muškátový oriešok, ktorý je teraz moje top korenie.

Takže celý koláč má 7485 kJ, 26 B, 251 S a 78 T. Porcií mi z toho vyšlo 16 dámskych alebo 8 pánskych. Keďže čísla zaujímajú hlavne ženy, jedna ženská porcia teda má 467 kJ, 1,5 B, 16 S a 4,5 T.

Zanechat Odpověď

