Balkánske karí

jidlo

Dnes sme zase skúsili malý experiment, ja kulinársky, Oříšek chuťový. Keďže to vraj bolo supr, rada sa o recept podelím…

Na dve porcie som použila:

  • asi 150 g kuracích pŕs
  • asi 10 fazuliek (vyrochnila som ich v mrazáku)
  • veľa kari a jedna lyžička sójovej omáčky pravej a zdravej
  • 100 g balkánskeho syra
  • 1 lyžica celozrnnej pšeničnej múky (použite akúkoľvek)
  • voda na podliatie
  • soľ, troška korenia
  • olej
  • ako prílohu som zvolila čiernu ryžu, ale hodil by sa snáď aj lepšie kus-kus

Kuracie prsia som na kúsky nakrájala, dala do misky, pridala sójovku a trochu kari a nechala tak. Medzitým som omytú ryžu hodila na olej, trochu poopražila a zaliala dvojnásobným množstvom vody. Po asi 15 minútach varenia ryže som hodila maso na panvičku, osmahla do hotova. Následne som ho posypala múkou a zaliala vodou, aby vznikla omáčka. Šupla som k tomu fazuľky nakrájané asi na 3 cm, kari, čierne korenie a trochu soli. Varila som túto zmesku kým sa mi nezdala fazuľa aspoň trochu jedlá a omáčka trochu hustá. Na záver som pridala na kúsky nakrájaný balkánsky syr, ktorý sa mierne roztiekol, kým som naservírovala ryžu.

V modifikácii sa medze nekladú, dlho som váhala, či tam nešupnúť aj šalviu, ale riadila som sa heslom menej je viac. Snáď vám bude chutiť tak, ako nám.

 

Čísla: záleži ako budete plýtvať olejom, polovička balkánskeho syra má vraj 10 g tuku, olej som zhodnotila na 8… takže bez ryže jedna porcia 1180 kJ, 23 B, 7 S, 18 T.

 

Zanechat Odpověď

