Karamelový cheesecake (remoska)

ciskejk

Nápad urobiť karamelový koláč som dostala vďaka rakúsko-peruánskej kolegyni, ktorá doniesla minulý víkend na seminár peru koláčiky, ktorých najdoležitejšou ingredienciou je karamel. A vraj naše karamelizované Salko je úplne tip-top. Keďže cheesecake má v sebe cheese a teda proste musí byť aspoň trochu zdravý, tak som sa rozhodla tieto dve veci skombinovať a ejhle, nebola som prvá. Ale k zdravému jedlu to má ďaleko 🙂 skúsila som aspoň light verziu, Ečka to ešte zvládli. Zmixla som recept tento, tento, tento a hlavne tento.

Použila som

  • 5 ks philadelphia light (ten pomazánkový syr)
  • 2 ks vajcia
  • 1 ks smotana zakysaná 200 g
  • 2 ks vanilkový cukor
  • 2 lyžice vanilkového pudinku (ale asi by sa to zaobišlo aj bez toho)
  • konzdenzované karamelizované Salko alebo Salko karamel (to som použila ja)
  • 2 balenia Club sušeniek
  • 100 g masla (nabuduce by som dala 80)

Club sušienky som rozdrtila v mixéri a potom k nim pridala roztopené maslo. Dala som najprv asi 60 g, ale stále sa mi to nezdalo, tak som skončila na 100 g, ale po upečení som zhodnotila, že by stačilo aj 80 g. Toto som natlačila do remosky vystlatej papierom na pečenie. Aby bolo jasné, my pečieme všetko v remoske, ale keďže u cheesecakeov sa hodne rieši pečenie na vodnej lázni, tak som to tuto zdoraznila, aby sa nebáli piecť aj remoskoholici. Tento korpus som piekla asi 10min po rozohriatí remosky, až začal voňať a mierne hnedol. Vyzeral, že by sa ľahko spálil.

Medzitým som rozmixovala philadelphiu, pudink, vanilkový cukor a smotanu a po jednom pridávala vajíčka a asi polovičku konzervy Salka. Keď z toho vznikla jednotná masa, tak som ju naliala na korpus a pokračovala v pečení asi 40 min. Vraj sa nesmie medzitým trúba otvárať, tak som aj tak učinila. Potom som nechala koláč chladnúť v remoske a cez noc ho šupla do chladničky. Druhý deň som ho pomazala zbytkom Salka. V recepte bolo, že by sa salko malo zmiešat s mliekom, aby sa trošku roztopilo, ale na chate, kam som koláč niesla nebolo potrebné vybavenie, takže som ho len rozotrela jedálnym nožíkom. Všetci ho chválili, tak asi nebol úplne zlý.

Cheesecake je hodne sýty, tá porcia na foto je tak 1/16-tina. Celý koláč má 20 698 kJ, 128 B, 492 S a 267 T, takže jedná porcia na obrázku má 1293 kJ, 8 B, 30 S a 16 T. Nie je to dezert na každý deň 🙂

 

Zanechat Odpověď

