Spomienky na detstvo

knedlik

Knedlík som nemala strašne dlho, pretože ho považujem za naozaj veľmi nevhodnú prílohu z každého hladiska 🙂 Ale keďže nemali v obchode kuracie maso a mne neostávalo nič iné, než kúpiť skot, musela som urobiť to (takmer) jediné, čo z kravy viem a síce vývar. A keďže bolo masa veľa, ako druhé jedlo som vyrobila jedlo mojho detstva a to hovadzie maso s paradajkovou omáčkou.

Mala som

  • asi 350 g hovadzieho masa (za syrova) vyvareného v polievke
  • jeden rajčatový protlak asi 500 g
  • knedlík
  • lyžica špaldovej múky
  • soľ, cukor, bobkový list, olej

V podstate sa k všetkým polotovarom len dorobí omáčka a tú som robila tak, že som si do špaldovej zásmažky (trikrát fuj) naliala asi deci vody a potom priliala pretlak. Mierne som ho osolila a potom osladila (to sú paradoxy, že) asi 4 lyžičkami cukru a pridala bobkový list. Nechala som pretlak prejsť varom a omáčka bola hotová.

S 4ks knedlíka má polovička uvedeného: 2500 kJ, 33 B, 84 S, 16 T.

 

Zanechat Odpověď

